2009. november 28., szombat

Pedagógiai célú Web 2.0 eszközök

Őszintén szólva egy hónapja nem tudtam, hogy akkor, amikor egyes tananyagokhoz a YouTub videói között böngészek, vagy a wikipédián keresgélek, netán az iwiwen próbálok utolérni diákot,akkor a web 2.0 eszközeit használom.
Most  két olyan, általam eddig nem használt eszközt, illetve órai felhasználásukat mutatom be, amelyeket a lehetőségek bő tárházából szívesen alkalmaznék a földrajz órán.
A Picasa képmegosztó egy fényképek kezelésére, fényképalbumok összeállítására használható eszköz.Én magam is szeretek fotózni, a digitális gépek nyújtotta előnyöket diákjaim is kihasználják, rengetegen készítenek fotókat, így tudunk élni azzal a lehetőséggel, hogy saját iskolai, földrajzi tartalmú webalbumokat készítsünk.A képek kollekciókba rendezésének szempontjai lehetővé teszik a tematizálást, sokféle utat nyitva a felhasználásukra. Segítséget tud nyújtani diavetítéses prezentáció elkészítésénél otthoni felkészüléshez, de órai motiváláshoz, figyelemfelkeltéshez is megkönnyíti a munkát szinte bármilyen témánál, legyen az egy nagytáj bemutatása, vagy egy országé, városé..., kimeríthetetlen a lehetőségek tárháza. Természetesen igényli a megfelelő technikai hátteret, projektort, laptopot...Valószínűleg annak is jelentős lélektani, közösségszervező hatása lenne, hogy a diákok saját képeiket látják viszont, azok segítségével tanulnak.

Nagyon jónak tartom a Deliciosus-t is. Ez a közösségi könyvjelző egy olyan szoftver, amelyben elkészíthetjük és másokkal megoszthatjuk a saját link gyűjteményünket.A földrajz igen sokoldalú műveltségi terület,mind a természettudományok, mind a társadalomtudományok oldaláról megközelíthető.Rengeteg használható link van a neten tantárgyi témáihoz..Az összegyűjtött linkekhez- témák szerint csoportokba rendezve-,a cimkéken kívül rövid leírást is megadunk, ami a későbbi visszakeresésnél is sokat segít.
És itt sem mellékes, hogy a diákok, az érintett osztályok maguk is bővíthetik a gyűjteményt, illetve a megadott témakörök, címkék mentén böngészhetnek más gyűjteményekben. Differenciálásnál nagyon jól lehet alkalmazni az eszközt akár otthoni tanulásnál, vagy órai egyéni, illetve csoportmunkában. Ehhez vagy a  számítástechnika teremben kell órát tartani, vagy a földrajz szakteremben kell két, három, esetleg több gépet, (laptopot?)internet csatlakozást biztosítani.(Optimista vagyok, a jövő tanárgenerációjának ez talán már nem csak álom lesz)
A feladat szerint két eszközt kellett bemutatni, ezért csak megemlítem, hogy "király "a Google Maps( használom) és a MindMeister (papíralapú változatát összefoglalásnál, földrajzi felfedezők megismerésénél...stb használom) is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése